“Trestec speelt in op de behoefte en denkt goed mee.”

  In de periode 2018 en 2019 stonden we voor de zware taak een nieuwe Technische Dienst te formeren. Enkele medewerkers hadden er voor gekozen hun carrière elders voort te zetten en in een jaar tijd gingen ook 5 doorwinterde TD ers met pensioen. Een groot verlies van kennis en know-how en het collectieve geheugen was weg. Een groot nieuwbouw project, wat cruciaal was voor ons bedrijf, werd opgestart en dit was een zware belasting voor ons kader en midden kader. Trestec was een bekende voor ons en we hebben met hen onze problematiek besproken. De criteria hebben we vastgesteld. We wilden klaar zijn voor de toekomst met een flexibele schil in onze Technische Dienst. Na enkele constructieve gesprekken met het management van Trestec konden we elkaar goed vinden in een oplossing die voor alle partijen werkte. Er is invulling gegeven aan ondersteuning tijdens het nieuwbouwproject met een uitvoerend - en project team. We hebben de storingsdienst, in 2 ploegen, weer op orde gebracht en het middenkader is weer ingevuld met werkvoorbereiding en een coördinator. We hebben nu een Technische Dienst die voor 50 % bij Trestec ondergebracht is. Het was verbazingwekkend dat we toch met veel nieuwe medewerkers weer snel stappen konden maken naar een evenwichtige Technische Dienst die continu verbeterd. Dit door de frisse blik van de inleners van Trestec. De grondslag voor dit succes lag bij de openheid waarmee Trestec ons tegemoet getreden heeft. Open kaart spelen,  een goede screening van medewerkers en achter je afspraken staan en niet bang zijn om te veranderen.  

Albert Sluiter
Maintenance Manager Recticel

Recticel Kesteren

Trestec B.V.
2021-12-08T11:10:50+01:00

Albert Sluiter
Maintenance Manager Recticel

Recticel Kesteren

  In de periode 2018 en 2019 stonden we voor de zware taak een nieuwe Technische Dienst te formeren. Enkele medewerkers hadden er voor gekozen hun carrière elders voort te zetten en in een jaar tijd gingen ook 5 doorwinterde TD ers met pensioen. Een groot verlies van kennis en know-how en het collectieve geheugen was weg. Een groot nieuwbouw project, wat cruciaal was voor ons bedrijf, werd opgestart en dit was een zware belasting voor ons kader en midden kader. Trestec was een bekende voor ons en we hebben met hen onze problematiek besproken. De criteria hebben we vastgesteld. We wilden klaar zijn voor de toekomst met een flexibele schil in onze Technische Dienst. Na enkele constructieve gesprekken met het management van Trestec konden we elkaar goed vinden in een oplossing die voor alle partijen werkte. Er is invulling gegeven aan ondersteuning tijdens het nieuwbouwproject met een uitvoerend - en project team. We hebben de storingsdienst, in 2 ploegen, weer op orde gebracht en het middenkader is weer ingevuld met werkvoorbereiding en een coördinator. We hebben nu een Technische Dienst die voor 50 % bij Trestec ondergebracht is. Het was verbazingwekkend dat we toch met veel nieuwe medewerkers weer snel stappen konden maken naar een evenwichtige Technische Dienst die continu verbeterd. Dit door de frisse blik van de inleners van Trestec. De grondslag voor dit succes lag bij de openheid waarmee Trestec ons tegemoet getreden heeft. Open kaart spelen,  een goede screening van medewerkers en achter je afspraken staan en niet bang zijn om te veranderen.